miercuri, 25 februarie 2009

Cliseul vorbirii despre clisee

Fac parte din minoritatea ciudatilor carora nu le place cafeaua de niciun fel. Urasc si mirosul, si gustul. Pana acum cateva zile, as fi jurat ca n-o sa mai beau niciodata cafea. De cand mi s-a spus ca am tensiunea cam mica, am inceput sa torn in mine o cana dimineata. Parca incet-incet nu mi se mai pare insuportabila si execrabila, daca ma ajuta sa-mi ating scopul de a ma simti mai bine, auzindu-mi inima contestand prin batai cu personalitate inimioarele diabetice ce tocmai s-au perindat prin pungi de carton, evident, cu inimioare.
Acum cateva seri, tot chinuindu-ma sa adorm (desigur, din cauza cafelei baute)- dupa ce am numarat pana la 500, m-am gandit la o groaza de lucruri placute sau mai putin placute, dupa ce m-am intors pe stanga, pe dreapta, pe burta, pe spate, tot sperand sa adorm intr-un final- m-am gandit sa incerc sa fac o scurta lista de clisee enervante pe care le folosim cu totii, aproape, adesea si cu care umplem tacerea dintre noi de teama dezvaluirii partii intime a fiintei noastre. Ordinea este aleatorie.
1. "Lasa, draga...ca trece si asta!". (Pe bune? Si eu care credeam ca o sa se opreasca timpul pentru grozavia asta).
2. "Norocul ti-l faci cu mana ta!". (Atunci de ce esti fraier? Ia pune mana si castiga la Loto!).
3. "Sunt oameni care au intr-adevar probleme grave!" (Asa este, nu contest, dar poate pentru mine e important mizilicul ala de care ma plang).
4. "Ei, asta e!" (Sigur? Nu e cealalta?!)
5. "N-o fi dracul asa de negru cum pare!" (Ba da, optimistilor- asta e refrenul lor- uneori chiar e cu cum pare sau poate ca erai tu pe sub scaunel la gradi cand ti-a zis doamna de culori).
6. "Treaca-mearga" (Inseamna ca esti un superficial cu o parere foarte buna despre tine).
7. "Carpe diem!" (Asta e deviza multor rebeli frustrati si confuzi care cred ca facand tot ce le trece prin cap- adica, evident, expunandu-se la extrem de multe riscuri- isi traiesc viata. OK, daca asa inteleg unii anumite lucruri.).
Probabil am adormit ca pana aici imi amintesc din lista cu asa-zisele clisee. Va urma:)

Un comentariu:

Irina - Andreea spunea...

si pe mine ma enerveaza, mai ales pct.3 - poate pentru mine/noi chiar conteaza nimicurile despre care se spune ca sunt nesemnificative in comparatile cu restul problemelor omenirii :|