duminică, 1 februarie 2009

Euro-viziunea la romani in 2009

Pe ideea "bagam fotbal pe oriunde, ca prinde", anul asta editia selectiei nationale Eurovision a beneficiat de o tema slabuta ca realizare. Nu stiu, stau si ma gandesc, din atatia oameni creativi si originali care exista in Romania, o tematica mai buna nu s-a gasit?

Alina Sorescu, ca de obicei, prezenta in orice proiectel semnat TVR, iar cei trei, de care am aflat ulterior ca-s cei de la Fabrica Dementa, Radio 21 (nu prea ascult radio si, mai ales, postul asta) nu au excelat la capitolul umor, ba mai mult, pe alocuri au plictisit, au exagerat si mi-au pus rabdarea la flotari. Parerea mea.

In tarile civilizate votul e gratuit sau are un tarif modic: la noi e destul de maricel (un euro si ceva ca sa votezi o piesa care oricum nu are sanse foarte mari sa castige, intrucat mai avem si juriu, nici nu vreau sa ma gandesc cum acorda ei puncte "pe prietenii si subiectivitati gratuite").

Eu cred ca in alte tari se voteaza "cea mai buna piesa", nu ca la noi "cea mai buna piesa pentru Eurovision"!. La noi se cauta reteta, dle, chiar si reteta "cum sa gasesti reteta de succes pentru a avea reteta de succes pentru orice".

La noi se incepe asa: ce avem de facut? piesa de Eurovision? bunnn! bagam niste acorduri asa...spre populara, deh...identitate nationala, niste ritm, ca cica tre' sa ai si cu ce da din tot ce se poate, bagi ceva influente de la vreun castigator precedent, niste versuri ori cu love, ori cu ceva tipic national, o eticheta ceva pentru identificare, ti-o compune Duta, Moga sau "Costi" si gata...ai piesa cu euro-viziune.

Elena mi-e simpatica din punct de vedere muzical, chiar si ca persoana publica, nu am surprins vreodata aere de vedeta prin emisiuni sau alte show-uri. Insa melodia, inca de cand le-am ascultat pe toate care au ajuns in semifinale, mi s-a parut foarte slaba, fara vreun suflu de originalitate. Seamana cu altele, nu stiu daca cu a Helenei Paparizou, dar e comuna. Sincer, nu cred ca o sa fie in stare melodia sa stranga puncte serioase.

Nu exista melodii de Eurovision! Analizati putin ce piese au castigat de-a lungul anilor si veti observa ca sunt destul de diferite unele. Depinde de la an la an, ganditi-va cat melanj de gusturi are ca rezultat selectionarea castigatorului. La cati idioti si genii exista in Europa (a se vedea ideea in anumite cursuri de la facultatea mea), e normal sa iasa ori tampenii, ori piese intr-adevar bunicele.

A se observa ca piesa asta, "The Balkan Girls", a fost special creata de Laurentiu Duta pentru Eurovision. Am remarcat o tendinta de branduire a melodiei, deh, e concurs international, european, sa ne facem vizibili printr-un concept, repede, poate asa ne observa careva (a se vedea si piesa aia plagiata a lui Moga, de anul trecut parca, cu Dracula)! Eu nu stiu daca e chiar potrivit sa ne incadram noi in categoria balcanicilor, eu tin cu partea latina din noi (doar am facut atata latina:P). Dar am auzit o motivatie cel putin stupida, in opinia mea, a unei personalitati de la emisiunea de dupa finala care afirma "ei..cu chestia cu balcanii..mai furam si noi un vot de la sarbi, de la bulgari..sa mori tu?!".

Mi-au placut Popas Band-"Striga", Tabassco-"Purple", Blaxy Girls- "Dear mama", Alin Nica-"Don't leave", Tina Geru -"Pleaca", Zero- "Sunny days" (ordinea e aleatorie), dar, vorba romanului, astea nu erau piese de Eurovision, dle! Acolo nu te duci cu melodii pe post de trestii plangarete, acolo te duci sa dai din fund si din ce mai ai pe o piesa vesela, ritmata, ca adoarme Europa, in ciuda frigului moscovit.

Mmm, anul asta a fost pasnic, eu cred ca a fost pasnic la exterior, ca intre ei, e imposibil sa nu existe asa, ceva invidie si suspiciune.

Cam atat, chiar sunt curioasa ce se va intampla la Moscova cu cantecelul asta:)

3 comentarii:

Irina - Andreea spunea...

mie mi se pare draguta piesa, desi tare seamana cu altele (nu imi vine acum un nume exact in minte). dar, vorba ta, ramane de vazut ce va mai fi :)

Anonim spunea...

m-au scos din sarite cu tema lor, alzuiile fotbalistice + nu o suport pe alina sorescu + totul era lipsit de haz => am schimbat canalul dupa 10 minute :))

Anonim spunea...

Eu am fost dezamagita rezultatul final,desi ma asteptam.
Inca nu ne putem dezabara de ideea de "cicalacacichicea".
Desi de cativa ani raman mereu cu un gust amar,Eurovisionul ramane pentru mine un "guilty pleasure" :))