duminică, 19 aprilie 2009

De la Inviere

Fara a fi crestinul model si fara a incerca sa par, nu am inteles niciodata de ce de Inviere trebuie sa mergi la biserica, iar de Craciun nu-i asa musai. Probabil iarna e mai nasol de iesit din casa pentru a te duce la biserica si ai alte treburi, cum ar fi sa te prefaci ca asculti colinde, sa impodobesti bradul, sa-l astepti pe Mosu', in timp ce de Pasti "distractia" e mult mai redusa in activitati posibile. Si atunci cred ca s-a nascut regula "de Pasti facem prezenta la biserica" (chiar daca in restul anului nu cazi niciodata perpendicular pe axa usii ). Si mai e ceva ce nu inteleg. Cum se poate sa te duci de la biserica direct in club? Adica te-a cuprins asa de tare veselia Invierii incat iti vine sa dai numaidecat din fund si ce mai ai si sa-ti exteriorizezi bucuria crestina pe ritmuri mai putin bisericesti. Ma rog, poate nu inteleg eu nimic din toata sarbatoarea asta. Se prea poate.
Am remarcat in seara asta, cum era de asteptat, ca este foarte greu sa lasi telefoanele acasa sau sa le dai pe silentios cand mergi la Inviere. Cum sa te abati de la moda sms-urilor cretine si cauzatoare de diabet? Trebuie sa dai sau sa suni atunci, la "12 si fix", ca altfel nu mai are niciun farmec. Nu esti pe faza. Esti un loser fara pic de abilitati napoleoniene in tine. Si atunci nu-ti ramane decat sa butonezi: lumanarea intr-o mana, mobilul de 10 ori mai scump decat hainele de pe tine in cealalta mana, si-asa se imbina religiosul cu modernul, ca doar suntem fiinte capabile de adaptare. Exista si varianta a doua: esti sunat. Si desigur, in scurtele momente de tacere dintre cantari, citiri si predica, ca sa auda toata lumea adunata ce melodie "misto" ai tu la telefon: "do you hear me when i say ieeeieeieei i am waiting can you answer my call" (melodia aia arhicunoscuta de la unele modele Nokia). Nu vreau sa-mi imaginez cum ar fi fost sa aiba ringtone o piesa gen "Puya- Misca-te" sau B.U.G. Mafia- "Hoteluri". :))))
Desi imi propusesem sa stau ceva mai mult, nu am putut decat o ora, la slujba de afara, intrucat m-a luat un frig ingrozitor la spate. Imi pare cam rau, caci in noaptea aceasta sunt cele mai frumoase cantari din tot anul, intr-un stil accentuat bizantin.
In fine, Hristos a inviat!

3 comentarii:

Radu Z spunea...

si pe aici a fost la fel...telefoane care sunau, oameni care urlau in receptor, fete imbracate in fuste scurte (foarte scurte), pe tocuri, etc...vorba ta, cum sa te duci dupa slujba de Inviere in club?!

Anonim spunea...

Lasa ca am auzit eu tampenia aia de Inna-'Hot' taman in mijlocul predicii
:)).Plus ca am avut in fata un individ care avea un superb hanorac cu 69. E minunat, orasu' se mentine :))

Irina - Andreea spunea...

Adevarat a inviat!

din pacate, specimene ca cele descrise de tine tot vezi...peste tot :-j