marți, 4 august 2009

O noua experienta, noi invataminte

Imi era foarte dor sa scriu pe bloguletul asta citit de foarte putina lume. In tot timpul acesta in care nu mi-am mai expus gandurile aici, am incercat sa-mi gasesc linistea de dupa un an greu. Dupa ce mi-am gasit-o, mi-am dat seama ca e timpul sa-mi caut de lucru. Dupa ce nu mi-am gasit, am decis sa mai astept si sa fac ceva util si placut. Si am fost la o scoala de vara, cum mai fusesem si alte dati. A fost o experienta foarte placuta, desi cand a venit timpul plecarii, nu prea aveam chef sa bat atata drum pentru a invata ceva alaturi de niste necunoscuti, cu toate ca avea sa se intample la mare (eu ador marea). Dar atunci cand nu te astepti la surprize placute ai parte de ele.
Am sa incerc sa desprind cateva lucruri pe care le-am constientizat eu la aceasta scoala de vara si care imi pot folosi mai departe in viata. Am invatat ca:
1. mai exista ceva oameni deosebiti care se pot purta frumos cu tine fara a avea vreun interes meschin;
2. poti intelege teorii seci prin jocuri puerile;
3. oricati ani am avea, vom fi mereu niste copii dornici sa se joace unii cu ceilalti;
4. mai exista oameni educati si politicosi, in ciuda procesului de cocalaricizare si pitipongizare;
5. exista si dascali cu metode moderne de predare;
6. trebuie sa am mai multa incredere in mine;
7. exista oameni pentru care iubirea nu tine cont neaparat de aspectul fizic;
8. oamenii cu initiativa si cu vointa puternica pot face lucruri frumoase;
9. mai exista oameni care chiar cred ca pot schimba ceva in tara asta;
10. se observa diferenta de mentalitate la nivel de regiune si la nivel educational;
11. poti face echipa foarte buna cu niste oameni pe care nu-i cunosti atunci cand exista entuziasm si seriozitate;
12. abilitatea de a convinge oamenii vine dupa experiente numeroase;
13. lipsa de comunicare e cauza principala a multor probleme;
14. nu trebuie sa ma stresez mereu pentru orice lucru;
15. utilul chiar se poate imbina cu placutul;
16. a sti sa folosesti cuvintele potrivite este arta convietuirii.

Am invatat mult mai multe lucruri, dar care nu imi vin acum in minte sau pe care vreau sa le pastrez doar pentru mine, din motive egoiste si paranoice. Daca imi amintesc ceva din prima categorie, promit sa le adaug.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Bine ai revenit:)
Din cele 16 puncte inteleg cat de frumos a fost si in acelasi timp, inevitabil fac (inca) o analiza asupra universului in care ma invart. Rezultatul e acesta: realitatea curenta e departe de realitatea pe care mi-as dori-o.

Multa bafta...sper sa iti gasesti un loc de munca.:)

Denisa spunea...

Merci de urare, chiar abia asteptam sa scriu pe blog, probabil pentru ca nu-mi mai etalasem frustrarile si preocuparile de mult timp pe el.
Da, a fost superb si am realizat cat de bine e sa fii printre oameni deosebiti la momentul potrivit.
Bafta si tie la examenul auto, daca nu cumva l-ai dat deja. Eu's veterana in domeniul asta:)) adica nu am luat din prima si nu cred ca e o rusine sa nu reusesti de prima data, cum se crede pe la noi. Examenul auto e unul de insusire a unor cunostinte, de rezolvare logica a unor intrebari si, mai ales, unul de indemanare si capacitate de coordonare.

Anonim spunea...

Merci:D sper sa fie bine pana la capat