joi, 31 decembrie 2009

Revelion 2010, pfoai!

V-am marturisit zilele trecute ca eu nu prea agreez Craciunul. Mie nu prea imi place insa nici revelionul. (O sa ziceti ca ma dau interesanta. Nu prea ma intereseaza parerea celor din jur, atata timp cat este una slab conturata).
In primul rand, nu stiu exact de unde vine denumirea si suna oribil. Am dat acum un search. Iata ce am gasit: fr. réveillon,noaptea dintre 31 decembrie şi 1 ianuarie, în care se sărbătoreşte Anul Nou; petrecere care se organizează în această noapte.
Nu inteleg de ce tre' sa facem atata tam-tam. Nu e o zi ca oricare alta? Nici macar nu e cea mai lunga zi sau noaptea din an, si nici chiar cea mai alba. De ce tre' sa ne chinuim sa ne gasim locatii unde sa-l petrecem, sa platim pentru o gramada de mancaruri si bauturi pe care nu le servim de pofta, ci fiindca "asa trebuie". Nu stiu. Incerc sa inteleg de ce se agita lumea in halul acesta prin hipermarketuri, pe strazi, prin cluburi, restaurante, partii etc.
Obiceiurile frumoase de Anul Nou s-au pierdut in majoritatea zonelor tarii. Ne-a ramas insa revelionul botezat in fel si chip de televiziunile dornice de rating din partea oamenilor modesti, bolnavi sau mai stiu eu cum, care petrec celebrul revelion la asa-numita Cabana Plapumioara. Personal, cred ca revelionul nu este decat o comercializare cu accente grotesti a vechiului obicei de a petrece altfel aceasta zi din an.

Vreau sa le urez celor care citesc blogul doar un singur lucru: SANATATE. Eu doar atata imi doresc pentru anul urmator. Celelalte o sa vina de la sine daca te chinui putin sau mai mult sa le obtii. Si acum, o urare ironica "Revelion placut!". Bleah, ce urat suna.

P.S.: Votati-ma sa castig telefonul ala. Trebuie doar sa faceti click pe a 5-a stea aici.

5 comentarii:

Adrian Enaru spunea...

Subscriu. De fapt, incepe sa imi placa din ce in ce mai mult locsorul asta al tau.
In opinia mea, Revelionul este o zi comuna ca toate celelalte. Altfel spus, il putem celebra in oricare alta zi a anului.
Am o singura obiectie: "locatia" e o taxa.

Anca Gilca spunea...

De acord cu tine sunt si eu..Prea mare tam-tam...prea multa agitatie...ne pierdem valorile sociale!

Tatiana spunea...

Multumim pentru sanatate si revelion placut!Si tie iti doresc multa sanatate si impinirea dorintelor in 2010!Sa dea Domnul sa castigi ce-ti doresti!

denisa spunea...

@adrian enaru: merci pt. aprecieri si ma bucur ca imi impartasesti opinia.

@anca gilca: nici nu vreau sa-mi imaginez cum o sa fie zilele astea in urmatorii ani, daca decadem de la an la an...

@tatiana: merci. si tie la fel..cam greu sa castig...desi am luptat destul de mult...

Irina - Andreea spunea...

anul asta chiar nu am facut nimic special de Revelion si parca a fost mai bine :-? cred ca ideal e sa alternezi: un an cu fast, un an cu mai multa liniste. oricum, sper ca 2010 sa iti aduca tot ce-ti doresti, in frunte cu Samsung-ul mult visat :D